Q/A

Julia - Åh vill också åka, är lika gammal som du och har velat åka länge, men är ju så himla dyrt .. :/ men tänkte fråga om du tycker att det är mycket school spirit, är det typ american football matcher, homecoming och sånt ? :)
Ja, det kostar en del pengar men det är så otroligt värt det!!! Och JA, det är mycket high school spirit! Matcherna har inte kommit igång ännu utan dom börjar om en vecka. Men man har andra slags aktiviteter istället som tex Booster night, där alla lagen presenterades. Eftersom jag är med i tennislaget blev jag presenterad inför hela skolan vilket var lite roligt! Varje fredag skall man använda något plagg som håller spiriten uppe, football killarna använder sina match tröjor (som förresten är as fula, HATAR puffaxlarna som alla football tröjor har). Nästa helg sätter matcherna igång och då är dom varje vecka och alla i hela skolan engagerar sig!
Homecoming och prom är det också snart dax för, prom tror jag är nästa termin men homecoming är nästa månad! Åk om du får chansen!!:)))
 
Emma - Hej, jag har funderat på att åka på utbytesår till USA väldigt länge nu och jag är 99% säker på att jag ska åka. Det ända som jag grubblar på är när jag ska åka. När åkte du det vill säga hur gammal var du när du åkte? Hade du gått ett år på gymnasiet innan du åkte? tycker du det var ett bra val isf?
Jag är född 96 så jag är 17 år nu. Jag hann gå ett år på gymnasiet innan jag åkte och för mig var det de bästa valet nånsin. Jobbigare hade det nog varit om jag älskat min klass men eftersom det inte var fallet var det inga problem alls att åka. Jag rekomenderar dig till tusen att åka när du börjat gymnasiet eftersom du mognat till mer och kommer få göra mycket mer när du väl är i USA. Åker du efter nian blir du förmodligen en freshmen eller sophmore vilket inte alls är lika roligt som junior eller senior! 
 
Anonym - Läser du några andra bloggar som är utbytesstudenter i usa?? Länka dem du tycker är bäst är så kul att läsa om:) 
Jag har några stycken länkat under länkar och sen rekomenderar jag dig läsa mina två vänner Gabriella och Gabs bloggar. När jag läste massa bloggar var jag inne på utbytesstudent.se för där finns jättemånga bloggar!!

Kommentarer
Postat av: Miranda

Hej!
Funderar starkt på att åka som utbytesstudent och blir mer och mer övertygad när jag läser din blogg men har några frågor!

Jag funderar på att åka med STS, vad är det bästa med dom och rekomenderar du dom?

Kommer du att åka bort på något lov med STS på någon av resorna dom annordnar?

Hur öppna och intresserade är amerikanarna?

Tack på förhand!

2013-09-02 @ 18:11:29
Postat av: Meliz

Jag är född år 2000, så blir alltså 14 år nästa år och tänker då på att åka hela året i åttan alltså. Det är 99% säkert men nu när du säger att det är roligare att åka när man gått ut nian började jag tänka lite.. Kommer jag inte ha kul i USA tror du? Tack för svar :) Kram

2013-09-05 @ 16:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0