Svaren del 1

Anonym- Hej vad tycker du om amanda magnusson? jag tycker hon är jävligt cool iallafall... aja ha de gött mannen
SV; Amen tjenare anonym, hon där Amanda magnusson verkar va en jävligt rolig prick, hade gött man
 
Anonym- Saknar du new york? Vad tycker du om folket du lärde känna på lägret? Hörde att det fanns två Gabriellor där.. Väldigt snygga
SV; Aa dom va la ok, fett tråkiga dock
 
Anonym- du valde väl vilken stat du skulle till och vilken skola? Varför just den platsen du valde? 
Valde din värdfamilj dig eller valde du dom? Hahah kanske låter konstigt men vill gärna veta! :)
SV; Jag gjorde delstatsval, ja, men det innebär inte att man hamnar i nån av staterna man valt. Jag valde NY, California & Hawaii men det blev Kansas haha. Men det kändes helt okej när jag fick placeringen och är absolut inte besviken. Värdfamiljen valde mig, jag kan inte välja värdfamilj :)
 
Anonym- Hej! 
Berätta lite mer om din familj :) 
Är det lätt att skaffa nya vänner? 
När sökte du? 
Hur är det i skolan osv? Typ första dagen berätta om den, var det många som visste vem du var osv? 
Jag funderar att åka som utbytesstudent är faktiskt nästan helt säker på att jag ska göra det, har du något tips till mig eller något som jag ska tänka på? 
Tack på förhand!
SV; Min familj... Karen och Kevin, 43 år gamla har två barn, Will 7 år och Michaela, 8 år. Dom är jättesnälla och roliga. Jag och Mich är som systrar, ibland stör vi oss på varandra och ibland har vi jättekul. 
Nej, i min skola är det inte speciellt lätt att skaffa vänner för det är sån liten skola, alla har kännt varandra flera år och det är svårt att bli en del av gänget liksom, men antar att det tar lite tid. Tror att det beror lite på vad du går på för skola och vad det är för slags ungdomar i området. 
Jag sökte i slutet av April! 
Min första dag var bra, eftersom det inte är speciellt många utbytesstudenter som varit på skolan var det lite speciellt så alla var jätte intresserade. Jag blev presenterad inför hela skolan så alla vet vem jag är vilket är lite kul för jag vet knappt vilka hälften av alla är. 
Hm, har inte jätte många tips mer än att vara dig själv typ... Hehe, tycker absolut att du skall åka!! Kommer bli grymt!
 
Felicia- Hur gjorde du med mobilen? Fick du köpa en ny (fick du köpa den själv?) mobil och nytt abonnemang? Fick du betala allt själv? 
SV; Min svenska är för tillfället avstängd, vilket tyvärr inte håller hela året utan efter 6 månader måste man börja betala för den igen, men jag har köpt en ny iPhone som jag har här borta. Min mamma betalde :)
 
Var får du pengarna ifrån? Får du typ ditt barnbidrag eller så? :)
SV; Nej tyvärr får man inget barnbidrag :(
 
Var det svårt att få vänner i skolan? Och hur gick första dagen i skolan när du skulle äta? Fick du liksom sitta sjäv?
SV; Ja, det är ganska svårt i min skola, alla har känt varandra så länge så det är svårt att komma in i gänget. Hängde en del med Gustaf (den andra utbytesstudenten) i början men sen började han vara med killarna och jag med tjejerna. 
 
Vad tycker du om din skola? och hur väljer man sina egna klasser? Finns det några man absolut MÅSTE ha?
SV; Du måste ha US History ELLER US Government och engelska, sen kan du välja ganska fritt. Jag har Engelska, US gov, Advanced Compision (En klass man lär sig skriva bättre i princip, vi skriver en del essays, läser mycket osv, detta är mest en klass för seniors som skall lära sig skriva bra collage ansökningar) Algebra 1, Photo och Drawing + painting. De svåraste klasserna jag har är lätt de tre första, sjukt svåra och jobbiga. 
Jag ÄLSKAR min skola, verkligen. Älskar alla lärare sjukt mycket, alla hjälper mig så himla mycket och verkligen gör allt för att jag ska trivas. Rektorn går omkring på skolan hela tiden och pratar med alla elever och ja, jag bara älskar skolan. Men sen finns det annat som gör mig ledsen när jag väl är där.
 
Spelar betygen i USA någon roll när du fortsätter med livet senare? Måste man hålla ett speciellt betyg (typ att man måste ha över E eller D eller C eller så- du fattar?) i varje ämne eller bryr sig orginisationen inte om det?
SV; Du måste ha C i allting vilket representerar ett E i de svenska betygs systemet. Nej, betygen jag får nu spelar inte någon roll senare, lite synd för mina betyg jag har nu hade sätt väääldigt bra ut, haha.
 
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Tack detsamma

2013-10-03 @ 07:25:09
URL: http://nattstad.se/gabriellasusa
Postat av: JSfoton - dagar i text och bild

Hej! Nu är vinnaren uppe, klicka in och se om det blev just DU!
Hoppas du får en jättefin fredagskväll! Kram

2013-10-04 @ 18:59:26
URL: http://jsfoton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0