Lite skillnader och likheter

Alla använder twitter - Jag är riktigt glad över att jag skaffade twitter några månader innan jag åkte för alla jag känner här använder bara twitter. Har i princip inga av mina vänner på facebook. 
 
Freshmen kör bil - De är alltså födda år 99 och är 14 år och kör bil!!! Här kommer jag 17 år med en liten moppe hemma i Sverige. Haha, när jag berättar att jag kör moppe så får jag bara reaktioner som ''Omg, that's so cool!!!'' Man bah, öh snalla, du kör fkn BIL som 15 åring!!!! 
 
Alla använder ryggsäck i skolan - Ja, i princip så använder alla ryggsäck här och det är inte alls speciellt konstigt. Skulle man komma med en stor ryggsäck i Sverige är det lite konstigt men här är det jag som är konstig som inte använder det. 
 
Man använder skor inomhus - Detta är något som jag fortfarande är väldigt ovan med för man går ju aldrig in med skor hemma, och om man gör det hos någon kan det verka väldigt oartigt, vilket jag också tycker. Men här gör alla det trots att man har heltäckande mattor vilket jag kan tycka är lite konstigt. 
 
Avicii är på radion HELA tiden - Musiken här är ungefär likadan som hemma, dock är det lite mer country här såklart. Aviciis låt ''Wake me up'' spelas H E L A tiden, verkligen flera gånger i timmen och alla vet vem han är. 
 
Maten är skit - Ja, det är den faktiskt. Innan jag åkte hit så oroade jag mig inte speciellt mycket för det, men den är mycket värre än vad jag trott. Jag som fick ångest över att äta bröd innan blir nu tvungen att tänka om helt. 
 
Alla var super religösa - Ja, lite smått förvånad blev jag när skolans populäraste tjej ställer sig upp och håller en stor redovisning om sin kärlek till gud, eller när man läser på allas twitter om hur mycket dom älskar gud och att be osvosv. Har fortfarande inte vant med vid det faktiskt. 
 
Människorna är faktiskt ungefär samma som där hemma - Tänkte på det i helgen när jag var hemma hos Ellie, hur lika dom faktiskt är mitt kompisgäng där hemma. Man gör ungefär samma saker och pratar på ungefär samma sätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0