18 november

Hej. Nu var ännu en vecka över, tiden går så fort! Denna vecka kommer bli seg, mycket plugg och inget att se fram emot. Ska dock till Kansas city på fredag så det blir väll roligt. 
Nästa vecka går vi bara i skolan två dagar för sen på onsdag börjar ''thanksgiving-lovet''. Ska åka till scotts-city då och umgås med familj, så det blir förhoppningsvis kul. Hoppas bara på att denna vecka blir bra och att den går fort! 
Imorgon har jag tre quizzes, på tisdag en redovisning + ett quiz, onsdag hela wordly wise 8 färdigt, torsdag vocab quiz och lämna in en uppsats, fredag vocab quiz och redovisning. Ja, här ser ni mitt schema för två av mina klasser. Detta är endast för engelska och adv. comp så även matte och gov.
Wordlywise är ett program vi har på datorn där vi ska lära oss 15 ord och så ska vi lära oss använda dom i olika sammanhang osv. HATAR det! Tar typ en timme för mig att göra det när det tar kanske 20 min för dom andra. Varje vecka är det nya 15 ord och efter varje vecka har vi ett test på alla ord. Jätte jobbigt hehe. Det rosa är för Adv. comp och det gula är engelska. 
Nu ska jag sova, natti!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0