New york prep course

Måste säga att denna senaste veckan i NY tillsammans med STS har varit den bästa på så otroligt länge. Efter den jobbiga sommaren jag haft kände jag för första gången att jag var glad och ''lycklig''. Måste varit den första veckan på hela sommaren jag inte fällt en enda tår. Jag tänkte iallafall berätta lite om min fantastiska vecka från dag 1. 
 
Först var det bestämt att jag skulle åka den 8de från Sverige till NY men eftersom jag skulle flyga från gbg var vi tvugna att flyga dagen innan för att sen hinna med det tidiga planet från stockholm. Det var jag, Gabriella, Oskar och Atle som var vår ledare som åkte tillsammans. Alla var jättesköna och jag & gabs klickade DIREKT vilket var himla skönt då vi höll ihop resten utav veckan. 
Vi sov iallafall på hotell för att sen gå upp vid 5 för att dra oss till arlanda och träffa alla de andra utbytesstudenterna från sverige. Vi åkte sen därifrån till london och sen till NY. När vi kom fram till collaget vi skulle bo på fixade vi nycklarna sen beställde vi hem pizza som vi åt. 
 
Dagen efter gjorde vi inget speciellt, gick en liten guiding tour runt omkring på campus och hade lite lära känna varandra lekar. Vi blev även indelade in i lag och efter testade vi på vår första amrikanska sport, nämligen baseball. Det var verkligen hur roligt som helst! 
 
Dag tre bestod av en rund tur runt manhattan, typ central park, f.d world trade center, times square osvosv och sen blev vi avsläppta i SOHO i några timmar för att göra lite shopping. Så himla mysigt att gå omkring där med sina vänner. På kvällen testade vårt lag på amrikansk football, vilket INTE var min grej. När vi kom hem testade vi på konstsim, haha det var faktiskt ganska roligt!
 
Dag fyra stannade vi på campus hela dagen för att ha lite lektioner och träna inför vår show vi skulle ha sista kvällen. Som för i övrigt var ganska roligt! När vi kom hem testade vi på konstsim, haha det var faktiskt ganska roligt! Och även cheerleading vilket var jättekul!
 
Dag fem åkte vi in till NY igen för ännu mer shopping. Då var vi runt times square, madison ave och fifth avenue. Efter typ två timmar åt vi lunch på Planet hollywood som motsvarar typ hard rock cafe. Sen tre timmar till med mer shopping. Tror inte ni fattar känslan av att gå runt i NY ensam med sina underbara vänner, den lyckan är svår att uppnå!! 
Vid 7 tiden samlades vi igen och åkte en båt runt manhattan. Sååå himla fint var det! Vi började när det var ljust och åkte runt tills det blev solnedgång. Otroligt vackert! 
När vi kom tillbaka med färjan stod det limosiner och väntade på oss, så vi åkte limo till times square och kollade lite eftersom det var mörkt då, allt var så himla fräckt. 
Detta måste ha varit den bästa dagen på hela lägret faktiskt!
 
Dag 6 spenderades på campus, vi hade en U.S history class som var väldigt intressant. Mest för att få en inblick på hur vissa high school lärare kan vara och hur klasserna kan se ut och handla om. Efter lektionen skulle vi egentligen åkt till en strand men det regnade en del så vi åkte till ett SJUKT stort shopping mall och spenderade några timmar där. Dock va jag, gabs och Gabriella så trötta på shopping så vi satte och vid starbucks och lånade deras WIFI några timmar istället. 
 
Dag 7 hade vi vår show inför alla grupper. Det var sååå himla roligt att se dom andra. Vår grupp vann, hihi. 
På kvällen åkte vi tillbaka in till manhattan för att titta på spiderman på broadway. Jävligt häftigt måste jag säga att det var! Detta var även vår sista kväll tillsammans...
 
Dag 8... Departure day:((( Vi gick upp 4 på morgonen för att åka till flygplatsen. Så himla sorgligt att behöva skiljas från mina Gabriellor. Vi har verkligen bivit så otroligt bra vänner på bara några dagar. Utan dom hade jag absolut inte haft så otroligt roligt som jag hade. 
Kan helt ärligt säga att detta varit en utav dom bästa veckorna i mitt liv. Helt utan att överdriva. SÅ roligt hade vi!
 
STS har VERKLIGEN lyckats med detta lägret. Tycker att dom gjort det så otroligt bra! Har inget att klaga på iöverhuvudtaget!

Kommentarer
Postat av: Brunhåriga Gabriella

Saknar er så!!! :( Men när vi kommer hem åker jag ner i Gbg!

2013-08-17 @ 17:12:16
URL: http://gabriellaelmefors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0