Lite allmänt om hur jag bor

Okej, efter att ha bott här i 4 dagar nu börjar jag inse mer och mer vad det är för slags område jag bor i... Och uhm... Det finns liksom inga sånna här områden i göteborg. Verkligen inte, för det första har 90% av alla husen här har pool. Alla kids har egna bilar, många av dom har två stycken (och tro inte att det är små volvos) porche, mercedes, range rovers osvosv. Min granne, som jag precis varit hemma hos (super snäll tjej btw) hon har en egen mini cooper och en jävligt stor BMW. Hon är 15 så ni vet. FEMTON!!!!! Alltså, vafan?! Hur jävla coolt tyckte inte vi torslanda kidz det var att ha egen moppe? Där sitter hon och har egen bil? TVÅ egna bilar? Och hon är ju inte ensam alltså, alla har bil. Väldigt stora bilar, och jävligt dyra. Här i Kansas får man börja köra bil när man är 14, när man är 15 får man köra till skola & vänner, och när man är 16 får man sitt vanliga körkort. 
Så för att sammanfatta lite, alla är svinrika. Och ja, det är lite speciellt. Får lite ångest ibland för alla bjuder mig hela tiden när vi åter ute, vilket vi gjort varje måltid förutan 1, dvs cirka 9 gånger på 4 dagar. Jag har inte fått betala en enda gång... Förut när vi gick till country clubben gick jag dit med plånboken, redo att betala men ickeee, det fick jag ej. 
Husen är enorma, finns inte ett enda som inte är tre våningar i princip. De flesta hus skulle jag tippa ligger på 400-500 kv-m. Plus en hugeee trädgård, vi har liksom en stor lekplats på vår trädgård, bara för sina egna barn. 
Wellwell, människorna är iallafall trevliga. Iallafall de flesta, vissa tror väll sig liiiite för mycket bara för att dom vet att dom har pengar men försöker att hålla mig borta från dom. 
Alla har en nanny som sköter ALLT åt dom och barnen är väldigt bortskämda skulle jag säga. Blir ju så när dom får allt dom vill ha...
Och det kanske låter som om att det är en dröm om att komma till ett väldigt rikt område, men det har sina för och nackdelar kan jag säga. Det är svårt att förklara nackdelarna men ja, allt är så otroligt annorlunda från hemma bara...
 
Ikväll har jag umgåtts med Katie och Karoline. Kommer aldrig sluta vara avundsjuk på livet dom lever här, så otroligt mycket bättre än svergie. I vilket fall var det hur trevligt som helst! Hade jätteroligt verkligen!! Hade bara hälsat fort på Katie häromdagen och Karoline har jag aldrig träffat innan men dom var supertrevliga! 
Vi gick först och åt, sen gick vi hem till Katie och var där lite, sen träffade vi några utav killarna som går på skolan så åkte vi runt i bilarna lite. Det var kuuul. 
Tänkte nana nu. Ledsen för långt inlägg, men nu vet ni lite mer. Puss!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad roligt det är när du är så ärlig med hur det är där borta och berättar om både för- och nackdelarna! Skulle du inte kunna visa lite bilder från området och på husen? :)

2013-08-20 @ 19:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0