Heiiii

Hellu! Tänkte skriva ett litet blogginlägg nu när jag äntligen har tid. Har alltid saker att göra efter skolan såsom tennis, plugg eller bara umgås med familjen. Jag trivs verkligen superbra i min värdfamilj. Alla är så snälla och omtänksamma! Gillar även lärarna på skolan jättemycket, eftersom den är så liten blir allting väldigt personligt och eftersom jag är utbytesstudent blir det lite extra speciellt för då vet verkligen ALLA vem du är. Folk kommer fram helt random och säger saker som 
- Oh, thats a really cute bag!
- I love your watch!
-Your skirt is beautiful!!
Osvosv, väldigt mycket komplimanger har jag fått över väskan och klockan, får det i princip varje dag. Jaja, i vilket fall så börjar jag trivas mer i skolan nu. Har fått några vänner som jag ibland är med på lunchen, men eftersom vi inte har några klasser tillsammans och inte alltid har lunch samtidigt blir jag ibland lite nervös då jag inte känner några andra så bra än. Men änså länge har det fungerat helt OK! Som tur är blir det bättre och bättre=) 

Imorgon är det fredag och då måste man ha på sig någon slags Collegiate tröja eller liknade, för att hålla high school spiriten uppe liksom. Åhhh, skolorna i USA är sååå bättre än dom i Sverige. Efter att ha varit här endast två veckor känner jag redan hur jag verkligen inte vill åka tillbaka till TRÅKIGA sverige!!! Jag har ju min familj och mina vänner där men kan ärligt säga att det är de enda jag saknar plus svenskt godis, hehe:))). Allt är så otroligt mycket bättre här!
Visst, det är inte alltid lätt och jag kan erkänna att jag ibland gått in på skoltoan och bara grinat eller bara lagt mig i sängen och deppat, framför allt gjorde jag det i början. När allting var så nytt, nu har jag börjat vänja mig vid allting och börjar mer och mer känna mig som hemma och inte som en gäst. 
Ibland får jag väldigt mycket ångest över skolan också, den är väldigt annorlunda från den hemma. Polhem suger så otroligt mycket om man jämför med skolan jag går på nu, går knappt att jämföra! Men det blir ibland lite problimatiskt då allt blir svårare för mig. Men det ska nog gå! 
Nu tänkte jag nana, puss!
Här är lite bilder på husen i området, inte de finaste om man säger så... Men väldigt stora vilket kanske inte syns så bra... Men man kan minst sagt säga att husen är väldigt annorlunda från dom vi har i Sverige! De sista huset är vårat:)

Kommentarer
Postat av: Nina

kan du inte berätta hur du anmälde dig till detta? vart gick/ringde/skrev du till? kollat igenom såå många inlägg och är så avundsjuk!! jag går i 8:an just nu och vill verkligen göra det som du gör och jag har pratat med mina föräldrar i ett år om detta nu och dom tycker som mig. Skulle behöva din hjälp!!

2013-08-30 @ 08:45:12
Postat av: Anonym

Innan du åkte till USA och så, tyckte du Polhem var en bra skola då? Är de någon du rekommenderar??

2013-08-31 @ 10:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0