Två månader

Ja, idag har jag varit borta i två månader. Känns jättebra! Är så himla glad över att jag åkte hit, helt seriöst. Hade verkligen inte stått ut att vara hemma just nu. Finns inte ord för att beskriva hur mycket jag varit med om sen jag började min resa den 7 augusti. Har fått helt sjukt bra vänner som jag kommer ha kontakt med hela detta året och många år efter. Har flyttat in hos en ny familj och lärt mig leva efter deras vanor, börjat i en ny skola med helt annorlunda människor och lärare. Ja, listan är lång på vad som hänt de två senaste månaderna. Är så glad, så himla lycklig. 
Har inte tappat kontakten med dom vänner jag vill ha kvar den med, vilket är så himla skönt. Vet att jag har dom där hemma och att ingenting förändras med vår vänskap. Helt klart äkta vänner allihoppa, finns inget bättre när man inser vilka som är äkta och inte.

Allt blir bara bättre och bättre här borta också. Vissa saker har varit jätte jobbiga, men aldrig så jobbiga att jag nånsin fått hemlängtan. Det måste vara den bästa känslan, att aldrig känna en sån stark saknad till Sverige. Även om jag helt plötsligt kan börja grina mitt på min government lektion är det inte pga hemlängtan, nej. Snarare för att jag har obekväma skor eller något. Haha nej, men jätte random saker kan få mig att grina ibland.
 
Men anledningen till varför jag inte drabbats av hemlängtan är för att jag kom inte hit för att ha ''världens bästa år''. Nej, ni utbytesstudenter som tänker så kan lägga av dirrrr. Så enkelt är det inte.
Detta är INTE min dröm, bara en liten del i den. Detta kommer inte vara den största grejen i mitt liv, vilket det säkert är för många. Jag åkte hit för att komma bort, för att jag aldrig trivdes i min skola, i min klass, i min stad eller i mitt land. Så enkelt är det bara. Vad som helst är bättre än detta, tänkte jag. Det var inte dåligt, men inte tillräckligt för mig. Det kommer det aldrig bli sålänge det finns en värld utanför Sverige, vilket det ALLTID kommer. Det finns så mycket jag vill göra i mitt liv, en all-inklusive vecka i Turkiet är inte något utav det. Är det bara jag som har något otroligt mycket emot turkiet? Förstår INTE hur man kan åka dit, speciellt inte flera år i rad. Hur KUL kan det vara? Hur mycket upplever man på att åka tid? Fan inte ett S K I T! Nej, fyfan va tråkigt. 
Jaja, vet att många av er som läser detta är säkert är sånna som gillar det, och det ska jag få låta er göra. Alla har vi olika åsikter så hata inte för mycket bara :-)
 
Jaja, tillbaka till mitt två månaders firande. Är så glad över att jag är här, jag börjar få bra vänner, förstå mer och jag trivs riktigt bra, trots vissa saker som händer ibland som får mig att må dåligt. Man hamnar i jobbiga situationer och så är det bara, det gäller att ta sig ur dom. 
 
Nu är jag i en liten jobbig situation i skolan, inget jag tänker skriva om här, men det påverkar mig jätte mycket. Men hoppas på att det blir bättre snart:)) Nu skall jag nana, har skola imorgon. Klockan är 7 timmar bakom er. Natti
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Du är bäst

2013-10-09 @ 06:56:29
URL: http://nattstad.se/gabriellasusa
Postat av: Felicia

Jag skulle tipsa dig om att åka på "Backpacking resa" runt världen! Jag håller verkligen med om det där med att resa till samma ställe om och om igen! Jag har redan varit på BackPacking resa två gånger (Till Singapore, Malaysia, Thailand och Vietnam och även Kambodja!) och jag ÄLSKADE DET! Har åkt på all inclusive många gånger, men det är verkligen inte samma sak! Backpacking går i princip ut på att du har en stor ryggsäck med kläder, kanske en bok(skulle rekommendera en stor en) och tvättmedel! Sen reser man bara iväg till något ställe- egentligen helt oplanerat vart man ska! Sen hittar an sätt att ta sig runt till ställden du vill besöka och man upplever så otroligt mycket på en sådan resa!
Alla kulturer, människor... Man ser verkligen hur det är i landet BAKOM fassaden av lyxhotellen.
Och du låter som en tjej som skulle vilja göra en sådan resa- jg vet att jag ska det iaf! :)
Kram Felicia

2013-10-09 @ 07:51:13
Postat av: Anonym

Sånna här inlägg b.la. gillas!! Känner igen mig i det du säger "inte min dröm, en del av det" osv. Vill inte heller åka till Turkiet haha! Ska nog åka till USA nästa år men fortfarande mycket jag funderar på och överväger osv.
Lycka till med allt, kram

2013-10-09 @ 14:32:35
Postat av: Anonym

haha så sant det där med turkiet, tänk bara att få sitta vid ett hotell hela dagarna utan att upptäcka något , hemskt

2013-10-09 @ 15:45:50
Postat av: Anonym

haha så sant det där med turkiet, tänk bara att få sitta vid ett hotell hela dagarna utan att upptäcka något , hemskt

2013-10-09 @ 15:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0