Min värdfamilj

Tänkte ta och skriva ett litet djupare inlägg om min värdfamilj då jag ofta får frågor om dom. 
Jag bor i en familj med två barn som heter Will och Michaela, Will fyllde 7 år samma dag som jag kom och Michaela fyller snart 9. Jag och Mich som hon kallas är som systrar, jag kan bli så jävla irriterad på henne ibland och ibland har vi jättekul tillsammans. Hon är otroligt mogen för sin ålder så man kan prata med henne som om hon vore en kompis vilket är skönt. Will är ganska blyg och inte lika pratsam, men han är så himla söt! Båda två är supersöta! 
Sen har vi Karen och Kevin som är mina värdföräldrar. Båda är jätte snälla (ibland lite för snälla) och jag gillar båda mycket! M och W får i princip allt dom ber om, vilket såklart har en negativ sida också. Ja, dom är väldigt bortskämda men dom vet hur man ska bete sig vilket är det viktigaste. Till deras försvar så är väldigt många människor bortskämda här, speciellt i min skola men också i mitt område. 
 
Att bo med småsyskon kan jag tycka är lite jobbigt ibland också. Tillexempel igår när jag ville sova ut efter homecoming kvällen, vaknar jag vid 8-tiden för att Mich stampar och skriker på övervåningen. Det är då man bara vill skrika HÅLL KÄFTEN FÖR-FAAN! 
Så lite sånna grejer kan vara störande med småsyskon, men dom är så himla söta ibland så att jag anser att deras posetiva sidor överväger de negativa! 
 
Angående regler så har jag inga. Jag behöver inte städa mitt rum då vi har en städerska, jag behöver inte tvätta mina egna kläder/lakan, jag blir körd överallt när jag vill osvosv. Jag behöver inte göra några sysslor, men jag hjälper ju såklart till med saker ändå.
Angående tider jag måste vara hemma så är dom väldigt chill med det också. Jag hör alltid (oftast, hehe) av mig om vart jag är och får alltid svaret ''Have fun''. Brukar alltid komma hem vid 11-12 tiden och då har dom alltid gått och lagt sig. Igår när Jack frågade när jag var tvungen att vara hemma så sa dom vid 1-2 tiden och att jag skulle höra av mig om det blev senare. Väldigt skönt dvs, för det känns lite som hemma då jag sällan hade tider att passa. 
Så ja, detta är en liten kort beskrivning av min underbara v-familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0