Bra dag

Idag var jag ledig från skolan för att alla freshmens, sophmores och juniors skulle göra PSAT, som är ett test. Jag slapp och var därför ledig hela dagen. Fy vad jag behövde det! Bar ta det lugnt, sova hur länge jag vill, göra vad jag vill osv. Började dagen med att gå upp vid 10, koka ägg för att sen göra äggmacka. HAR SAKNAT DET SÅ!!! Dock var det lite svårt då dom inte har någon ägg-delare här så var tvungen att dela äggen i små skivor med en kniv, inte det enklaste med andra ord. (Vet att ni jätte gärna ville veta mina ägg problem så därför delar jag med mig om dom)
Satte mig sen framför TVn med äggmackorna och kollade på greys anatomy. Skulle sen sätta igång med pluggandet men inte. Jag gjorde nånting jag aldrig gjort förut nämligen gå ut på en powerwalk! Hemma gjorde jag sånt i princip varje dag och hade perfekt rundor. Här var det lite svårare men det gick väll. Jag gick i hela området till jag kom ut till stora vägen och då var det bara att vända igen och gå samma väg tillbaka. Tog med mig Rudolf också och han blev överlycklig eftersom han ALDRIG är ute med koppel. Alla som har hund här låter sina hundar vara i trädgården i stället för att gå ut med dom. Så idag blev det anorlunda. 
 
Sen beställde jag mat hem hit och började plugga. Jag har haft en väldigt lugn och skön dag och har fått mycket gjort. Imorgon är det en vanlig dag i skolan, har ett quiz och en redovisning att göra. Har i princip 1-2 redovisningar i veckan och typ 4-5 quiz i veckan. Japp. Väldigt roligt, ja. 
Har inte så mycket mer att säga mer än att jag är jätte tacksam över alla era kommentarer! Jag har lite svårt att uppdatera bloggen ibland för vet verkligen inte vad jag ska skriva... Kom JÄTTEgärna med förslag! 
Imorgon kommer mina beställa grejer från ZARA också!!! Jippi! Saknar den affären såå mycket...

Till dig som undrade om jeansreglen så innebär det att vi inte får använda jeans mer än på fredagar i vår skola, så det är lite jobbigt för man begränsas ju mycket. Hemma använde man ju jeans varje dag till skolan :(

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej, jag funderar på att åka på utbytesår jag med. Det ända som gör mig tveksam är att jag är ganska blyg.. jag gillar tex inte att redovisa inför klassen och det kan ju bli ett problem. Är det mycket redovisningar? är det jobbigt att stå och prata själv framför klassen? Tror du jag kan åka även fast jag är blyg eller blir det svårt och jobbigt för mig?

Du har en jättebra blogg! Kram

2013-10-19 @ 19:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0