Dresscode

Nu ska jag äntligen förklara min dresscode lite mer noggrant. Jag har ju nämnt tidigare att man inte får använda varken jeans eller shorts. Dresscoden är väldigt strikt, när jag var på möte innan jag börjat tyckte jag att rektorn sa att vi får använda jeans varje dag utan fredagar, det är ju inga problem tänkte jag och var glad över situationen. När jag kom hem sen pratade vi lite om mötet och min värdmamma sa något med att man bara får använda jeans på fredagar och det var då jag insåg att jag hört helt fel och att det Karen sa stämde. 
Jag blev helt chockad när jag hörde det för jag använder ju jeans varenda dag hemma liksom?! 
 
I vilket fall, så får vi använda alla andra slags byxor som inte är jeans, och som inte har hål i sig eller liknande. Det är faktiskt inte så svårt som det låter även om jag MYCKET hellre föredragit att få ha på mig jeans när jag ville. Shorts fick vi inte heller ha, dock får vi ha kjol och klänningar som inte är för korta. 
Jag använde ofta kjolar och klänningar innan men nu tycker jag det har blivit lite för kallt och jag märker direkt hur begränsad man blir. Som ni ser på bilden har jag inte så mycket byxor ännu (fattas ett par svarta DR demin) så jag känner verkligen att jag måste införskaffa mig lite fler byxor. 
Jag använde även en del klänningar, dock alltid med nånting över såklart. Får ju inte ha så smala band så det var jag ju tvungen att ha. 
 
Ja, detta var väll de stora grejerna i vår dresscode. Jag vet inte varför det är på detta sättet faktiskt, gillar Sveriges system sååå mycket bättre. PALLA DRESSCODE KÄNNER JAG MEST! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0