DAG 105

Hej. 
Onsdag idag, dvs endast två dagar kvar av skolan. Min favorit lektion för tillfället är Art, vi håller nämligen på med ett väldigt roligt projekt! Ska visa när jag är klar.
Mina favortit klasser skiftar mycket, det beror ju såklart på vad vi gör. Art och engelska är dock två ämnen jag tyckt är kul från början. Jag är väldigt dålig på att måla osv och första projektet vi gjorde gillade jag inte alls, men det vi nu gör är mycket roligare! Engelska gillar jag mycket dels för lärarn och dels för att vi gör alltid nya och roliga grejer. Vi läser väldigt mycket böcker, alla i klassen får alltså samma bok och så kanske vi ska läsa 10 sidor i läxa och nästa dag har vi ett quiz på dom sidorna. Vi ska också anteckna viktiga saker i boken och när vi läst klart den har vi ett sort prov på hela boken samt en uppsatsskrivning om bokens budskap. 
 
En annan klass jag hat-älskar är AP Adv comp. Jag älskar den för jag känner jag utvecklas i språket och lär mig mycket, särskilt eftersom dom skriver på ett annat sätt här än vad vi gör. Dom använder fler komma-tecken och även andra symboler vi inte alls använder lika mycket i svenska språket. Vi pratar mycket om olika meningar och menings-uppbyggnader.
Ogillar den för att det är väldigt mycket uppsats-skrivningar. Har skrivit fler uppsatser på tre månader än vad jag gjorde under hela första året på gymnasiet. När jag tänker på det nu efter så känns det såklart bra, men det har inte alltid varit roligt att skriva när man haft super mycket annat att göra. 
Tror vi bara har nån enstaka uppsats kvar innan våra ''finals'' startar. Då har vi ett stort prov på allt vi gjort under hela terminen, massa grammatik, glosor, uppsatser osvosv. Ja, allt vi gjort på hela terminen. Och det har vi i varenda ämne. Stress kommer bara vara förnamnet under dom dagarna. 
 
Nu ska jag gå ut på en promenad. Det kan man verkligen säga att jag behöver efter all den SKIT vi äter här. Blir så arg. Har verkligen inte haft en bra början på veckan. Varit arg och sur av många anledningar jag önskar jag kunde skriva ut här, men som jag inte kan. 
Hoppas ni har det bra! 
White-out för några veckor sen :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad du du om tjejer eller killar som bott i USA ett år och när de kommer hem bryter de på Amerikanska?
Är inte det väldigt löjligt

2013-11-22 @ 14:14:04
Postat av: Anonym

tycker*

2013-11-22 @ 14:16:43
Postat av: Anonym

Du säger ju att man inte ska förvänta sig nåt osv osv. Är det då värt att åka? Säg några fördelar med det för jag tänkte åka till USA nästa år. Vill bli lite tagg. Och du verkar ändå så ärlig, så det är därför jag frågar just dig!

2013-11-25 @ 08:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0