TIPS FÖR DIG SOM ÅKER PÅ UTBYTESÅR

Mitt första tips måste vara att man inte får ha för höga förväntningar. Det är verkligen jätte viktigt att fatta att allt handlar inte om dig när du åker. Vet att det är många som säger så, typ ''Detta är ditt år, låt allt handla om dig och ha världens bästa år'' man bah, nej. Det funkar inte så. Klart du ska ha ett bra och lärorikt år, men det kommer inte handla endast om dig. Hoppas alla förstår det, för det är viktigt att inte åka iväg och ha dom förväntningarna. DU kommer behöva offra mycket för att ens kunna åka iväg, när du väl är här så kommer det inte alls vara lika lätt som vissa kanske tror. Vissa har det jättelätt att få nya vänner, har det lätt i skolan och trivs i sin värdfamilj. För andra är det inte lika lätt. Du har ingen aning om hur det kommer bli när du åker iväg, det kan bli en katastrof eller så kan det bli förvånadsvärt bra. 
 
När du väl är här gäller det att vara öppen för allt och försöka testa på nya saker hela tiden. Om jag ska vara ärlig så har jag lite svårt att ge tips till er blivande utbytesstudenter för jag har sån annorlunda bild på detta året än vad många andra av er har... Många åker ju hit för att det är eran dröm osvosv. Jag åkte hit bl.a för att lära mig engelska men också för att jag var trött på mitt vardagliga liv hemma. Jag hade inte förväntningarna om att ha ''världens bästa år''. Jag är mer intresserad av att lära mig saker och det är nog också anledningen till varför jag inte riktigt får den hemlängtan som många får. 
Jag vet att jag låter så himla negativ och det är absolut inte meningen, jag trivs ju här och skulle aldrig kunna åka hem men det finns också väldigt många faktorer som får mig att må väldigt dåligt. Det dåliga överväger dock inte det bra om man ser hela bilden. Jag försöker hela tiden tänka på det posetiva och det hade aldrig fungerat om jag inte haft så många bra vänner här i USA som jag har. Aldrig hade jag klarat det utan dom! 
Vilka bra tips jag kommer med va??? Haha, nej, jag är ledsen men detta är inte min grej hehe, puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0