Svaren del 2

Felicia- Vilka är reglerna när du är i USA? Har organisationen några speciella regler? 
Och är du nöjd med organisationen eller skulle du velat åka med någon annan?
SV; Det finns jättemånga regler men dom största är väll att man inte får dricka alkohol, röka, använda droger, ha sex, köra bil osv. Sen finns det lite ''mindre'' regler om att man bara får ha kontakt med familjen en timme två gånger i månaden och använda facebook/twitter och andra sociala medier 30 minuter i veckan. HAHA största skämtet NÅNSIN (!!) Så ja, det finns en del regler men dessa är väll de största. 
Jag är nöjd med STS, men jag skulle helt ärligt velat att det skulle kunna vara tillåtet att ta körkort. Speciellt när jag bor i en stad där det inte finns buss eller taxi. Vet dock inte om det finns någon orginisation som tillåter att man tar körkort men om det finns så rekomenderar jag det höhö. Annars är jag SUPER nöjd med STS!! 
 
Anonym- Hur var första skoldagen för dig? Fick du gå fram mycket själv till folk första dagen/veckan elr kom massa folk till dig?
SV; Kommer knappt ihåg den men jag visste redan vilka en del av kidzen var eftersom tennisen hade börjat innan skolan. Men de flesta var intresserade i början men sen började det avta och nu är jag egentligen en av dom andra, dvs det är inget speciellt med att jag är en utbytesstudent längre.
 
Anonym- Hur många läsare har du på bloggen? Saknar du Sverige?
SV; Typ 150+. Nä, saknar svenskt godis dock men de är la de enda
Skoja, saknar mina t-landa vänner och pappa också såklart
 
Anonym- Hur va det att skaffa vänner där osv? När du kom in i klassrummet för första gången, korridorerna, bamba? Visste alla att du var ny och sånt? Och vad ska du göra på loven? Kram
SV; Hm, svårt. Men det blir bättre och bättre för varje dag. Alla lärare och elever vet vem jag är så jag behövde inte gå fram och presentera mig inför alla lärare utan det var dom som presenterade mig. Så ja, alla visste att jag var ny vilket var så himla skönt! 
Vet icke, vi har inget höstlov!!!! Blev lagom lack när jag fick reda på det... Så nästa lov är jullovet och då har jag inga planer. Kanske drar jag, Gabriella och Gabriella till Hawaii nästa år på något lov men får se hur det blir med det. 
 
Jennifer Falter- Jag saknar dig Julia! Synd att vi inte hann träffas innan du åkte :( vi får träffas när du är tillbaka, men tillsdess så får du ha ett toppen år i USA!!
SV; Ja jättesynd!! Det måste vi ABSOLUT! Och tack :))
 
Anonym- Hur mycket extra betalade ni för att gå på privat skola?
SV;Typ 8k dollar extra
 
Anonym- Har du en tvilling som går på hulebäcksgymnasiet??
SV; Aa Gabriella Enocsson!
No just kiddin' Har bara en brush som går på NTI eller ngt, nått data gymnasie.
 
Felicia- Jag vill verkligen åka iväg till USA som utbytesstudent, och jag känner verkligen som du- att jag vill BORT från Sverige! 
Grejen är den att jag bara går i nian (Är född 98) och många säger att jag borde åka nästa år, alltså efter ettan i gumnasiet... Vill ju såklart inte vänta, men tror du att det är smartare? 
Är det MYCKET bättre att åka efter ett år i gymnasiet om man tänker på erfarenhet, mognad osv? 
Kram!
SV; Nej, det är inte MYCKET bättre att åka när man är lite äldre, du kommer få ett jättebra år när du än åker men sen finns det såklart vissa fördelar med att vänta men hade jag varit dig, och känt mig redo osv, hade jag åkt!!
 
Issa- Uggs vid 30 grader??? 
Pucko :)))
SV; DU ÄR PUCKO
 
Sen vill bara hälsa till Disa och Amanda att jag saknar er med!!! Hoppas ni har det jättebra hemma!!
 

Kommentarer
Postat av: Disa Thorsson

Åååh hoppas du har det toppen bra Julia, saknar dig en massor! Låter som om ditt liv är riktigt braaa där nere, vad skönt för dig! Det förtjänar du! Puss på dig! :)

2013-10-07 @ 06:22:25
URL: http://disathorsson.blogg.se
Postat av: Gabriella

Du är pucko HAHAHHAHAA dog

2013-10-07 @ 08:11:48
URL: http://nattstad.se/gabriellasusa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0