Snabbt svar

Anonym - Hur gjorde du med ansökningspapprena?? Behöver hjälp då jag är helt lost. Har också fått organisationen CCI och åker med STS. Förstår verkligen inte hur man ska fylla i dem. Ska man fylla i dem för hand och sen ladda upp dem igen? Och papprena som ens eng lärare ska fylla i, skrivs dom för hand också och laddar man upp dem med? Eftersom det står att läraren ska lägga papprena i ett kuvert? Hur laddar man upp dokumenten igen? 
Skulle va tacksam för svar eftersom jag inte vet alls hur jag ska göra, som du kanske märker! Kram!

SV; Jag tyckte också det var jättejobbigt med alla papper som skulle skickas in. Jag kollade på min ansökan jag skickat in och de mesta är handskrivet. Jag lämnade in en del papper till mina lärare som dom fick skriva på sen scannade jag in det.
Jag kommer inte ihåg något om att dom skulle läggas i något kuvert? Det gjort inte jag iallafall. Hur man laddar upp documenten borde stå på hemsidan? Konstigt annars... 
I vilket fall så är nästan alla mina papper skrivna för hand, grades, medical records, medical release osvosv. Se till att det blir bra kvalité på papprerna när du scannar in dom bara! Om du undrar något mer är det bara att fråga! 
Det var faktiskt lite kul att gå tillbaka till sin ansökan och läsa brevet man skickat, haha
 
 
EDIT; 
Lina- Vad för lapp ska engelska läraren skriva? 
Om man är bra på engelska o klarar av att åka eller vad är det för någonting, 
Måste man ansöka om att få åka? Lottar dom ut eller väljer ut vissa som dom tror klarar av det och låter inte vissa åka om dom inte tror dom klarar av det?
SV: Läraren ska bl.a skriva vad du har för betyg och även skriva hur du är som person, hur du utnyttar lektionstillfällerna osvosv. Lite allmän fakta om dig och dina engelska kunskaper framför allt. Vad din lärare skriver har ingenting med antagningarna att göra egentligen. STS väljer ut vilka som blir antagna så det din engelska lärare säger, spelar ingen roll efter att du blivit antagen.
Ja du måste ansöka om att få åka, du måste ha C i alla ämnen och måste klara av en intervju och ett test. Inget lotteri utan dom som klarar av testet och intervjun får åka helt enkelt.  

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad för lapp ska engelska läraren skriva?
Om man är bra på engelska o klarar av att åka eller vad är det för någonting,
Måste man ansöka om att få åka? Lottar dom ut eller väljer ut vissa som dom tror klarar av det och låter inte vissa åka om dom inte tror dom klarar av det ?

2013-11-20 @ 13:52:24
Postat av: lisa

Måste du ha C i alla ämnen i Sverige. Jag fick nämlihen D i matte 1c och kommer nog få det i matte 2C med....

Svar: Du måste ha E i alla ämnen så du kan vara lugn!
Julia Dellnäs

2014-02-21 @ 22:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0