Svar på tal

Hej! 
Jag undrar hur du bestämde dig för att åka med STS? Vad avgjorde saken för dig? 
Jag ska nämligen åka nästa år och är just nu i steget med att välja organisation och det är såå himla svårt! 
Tack på förhand, ska bli riktigt kul att följa din resa! 
Kajsa
 
-Hej Kajsa! Va roligt att du också ska iväg. Jag längtar så otroligt mycket tills jag åker, spricker snart pga längtan! I vilket fall, för att ge svar på din fråga angående organisation så kan jag tyvärr säga att jag inte alls kollade igenom de olika organisationerna noga alls. Jag sökte bara på ''utbytesår USA'' på google så kom STS upp som första val. Visste även vilka STS var då jag fått mycket reklam osv från dom sedan tidigare, hade ingen aning om vilka olika organisationer det fanns förrens efteråt jag ansökt. Men jag är änså länge jättenöjd med STS, har egentligen ingenting negativt att säga om dom. Eftersom jag var väldigt sen med att ansöka och jag har en mamma som bor utomlands hade jag ingen möjlighet att gå på en intervju eller skriva test, utan allt det kunde vi lösa via skype vilket bevisar att dom är väldigt förstående och hjälpsamma. Det är ju annars ett krav på att man skall gå på en intervju med en målsman men vi hade intervjuen på skype vilket fungerande helt utan problem!
De svarar alltid fort på mejl, är tydlig med information och är väldigt snälla! Jag har fått en grym värdfamilj och trots att jag gjorde delstatsval och inte hamnade i någon utav mina valda stater blev jag jätteglad över min placering! Allting känns bara så otroligt bra och jag är SÅ taggad på att åka! 

Hoppas du fick svar på din fråga och om du undrar någonting mer så är du jättevälkommen att höra av dig. Ha det super!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0