SÅ JAG!!!

"Utbytesmania är ett stadie som infaller en utbytesstudent innan de far iväg. Det är ett sinnestillstånd som uppkommer i flera perioder från det att man har bestämt sig till dess att man åker. En period kan vara allt från en vecka till en månad lång.
Detta stadie kallar vi på utbytesstudent.se för UTBYTESMANIA. När man befinner sig i utbytesmania är man helt besatt av sitt utbytesår. Små funderingar om tex. vilken resväska man ska ha blir plötsligt stora och planering runt nuvarande studier försvinner.
Under utbytesmania letar även personen oändligt mycket information om utbytesstudentåret. Det sker vanligtvis genom bloggar, forum och artiklar. Vanligt är även att man terroriserar sina vänner, som inte alls är lika intresserade, med frågor och räddslor.
– Jag lovar, jag kommer sitta ensam i matsalen och alla kommer tänka: ”There is the strange foreigner”.
Men oroa er inte för mycket. Stadiet går över och när man väl får uppleva situationerna förvandlas de tidigare tankarna till roliga historier."

Kan inte beskriva med ord hur mycket detta passar in på mig, blir helt galen snart! Har skrivit om det innan om hur mycket bloggar/forum jag läser hela tiden. Det tar över mitt liv snart typ, okey maybe not but almost. Men det känns skönt på något sätt att jag inte är den enda som blir helt besatt, jag hoppas dock det går över snart för ibland kan det vara riktigt jobbigt. Går tillexempel och lägger mig väldigt sent för att kunna läsa massa... Sjuuuukt verkligen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0