DECEMBER

December? HUR kan det redan vara årets sista månad? Vad har ens hänt detta året? Det har gått helt otroligt fort! 
De första sex månaderna av året hände inget speciellt, gick tillbaka och läste min förra blogg och insåg hur otroligt ointressant den är. VARFÖR bloggade jag innan jag åkte? Hur kunde jag ens med att lägga så himla mycket onödig tid på sån skit? Nu har jag en anledning till att blogga för att det faktiskt finns människor som vill veta hur jag har det, men innan. Vem brydde sig egentligen om vad jag gjorde efter skolan? Ingen. 
 
Fattar fortfarande hur detta året kunde gå så otroligt fort dock. Jag ser mig fortfarande som sexton år och blir fortfarande lika förvånad varje gång jag inser att jag faktiskt är sjutton. Blir arton om bara fem månader vilket bara är helt sjukt! Blir alltså vuxen på riktigt. 
2013 har både varit bra och dålig. Förlorade min farmor vilket var otroligt jobbigt, flyttade till USA kort därefter och fick två väldigt bra vänner. Det är de största grejerna som hänt detta året, har fått en helt ny familj och börjat en ny skola men det har blivit min vardag nu så det är inte speciellt stort längre. Jag upplever nya saker hela tiden vilket är väldigt roligt, men för att vara helt ärlig så gör vi inte speciellt mycket saker faktiskt. Visst, vi gör lite små tripper hit och dit men när vi väl åker iväg gör vi inget speciellt. Jag älskar ju att hitta på nya saker hela tiden, men det blir inte så mycket sånt. Längtar tills jag får min frihet tillbaka, då jag kan åka och göra vad jag vill.
 
Jag har snart varit här i fyra månader, det låter inte så mycket men det känns mycket. Det känns som att jag varit här hur länge som helst och allting har som sagt blivit vardag nu. Varje dag ser lika dan ut, tyvärr. I sverige kunde jag göra mycket mer. Har ju min lilla moppe jag kan åka runt på, men även västtrafik. Här finns det inte en enda buss, vilket gör det svårt för mig att ta mig någonstans utan att vara beroende av andra. 
 
Nu har jag äntligen fått någonting att se fram emot också. 12 februari åker jag, elme och enoc till Hawaii en vecka. Ska bli så otroligt roligt och jag hoppas den veckan blir minst lika bra som veckan i NY. Det har verkligen varit det roligaste sen jag kom hit. Annars är det snart dags för vinterlov men har ingenting planerat så har inget att se framemot där heller. Just nu längtar jag bara till februari, då julen är över och vi går mot varmare väder. 
Snart börjar även julstressen. Usch, jobbigaste årstiden på hela året helt klart. 
 
December kommer gå väldigt fort, det känner jag redan nu. Vi har tre veckor kvar i skolan, och de kommer vara väldigt jobbiga. Finals sucks. 
Ha det bra! 
Hawaii 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0